از شایعه تا واقعیت خودکشی دانشآموز ۱۱ ساله بوشهری
به گزارش نقش نیوز به نقل از ایسنا هر چه که بوده احساسات مردم را جریحه دار کرده تا آنجا که پس از این واقعه تلخ دلنوشتهای منسوب به معلم سیدمحمد منتشر شده که آخر آن نوشته شده است؛ “برای شاگردم که هیچوقت ندیدمش اما شاگردم بود”…
معلم کودک یازده سالهی درگذشته در بخشی از دل نوشتهاش که در فضای مجازی منتشر شده آورده است:” خسته بودم، به خودم گفتم دیگه از تدریس غیر حضوری بدترم داریم؟ روزگار ازین سخت ترم هست؟
داشتم عکسهای فعالیتهای بچه ها در گروه (شاد) را نگاه می کردم تا با پیام ها کلیپ بسازم. پیام سید محمد را دیدم که می گفت؛ اجازه گوشی من خرابه، اجازه گوشی من عکس نمیگیره، فیلم ارسال نمیکنه…
دیروز آقای مدیر بهم زنگ زد و گفت سید محمد از دنیا رفته و و من الان نشستم پای گروه بدون تدریس، بدون تکلیف… از این به بعد کی وسط تدریس ریاضی بپره و بگه من گوشیم خرابه، کی بعد از وویسای روخوانی فارسی بچه ها بگه من نمیتونم وویس بذارم
کی بعد از کنفرانسهای مطالعات بچه ها بگه خانم معلم عزیزم من چطوری فیلم ارسال کنم؛ الان کی و چطوری منو آروم کنه و الان میفهمم که روزگار ازین سخت تر هم هست؛ سخت تر از نداشتن گوشی، نداشتن صاحب گوشیه”
درباره صحت و سقم این متن و اینکه نویسنده آن واقعا معلم نوجوان درگذشتهی اهل بندر دیّر باشد اطمینانی وجود ندارد و این موضوع همچنان مورد بحث است، چرا که متن فوق امضایی ندارد و حتی نام معلم نیز پای آن نوشته نشده است.
آموزش و پرورش اما خودکشی این دانش آموز به دلیل دسترسی نداشتن به تلفن همراه و کلاس های مجازی را رد کرده و گفته از فروردین ماه یک گوشی توسط مدیر مدرسه در اختیار او قرار داده شده و او تا آخرین ساعات پیش از اقدام به خودکشی نیز در شبکه شاد فعالیت داشته است.
روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دیّر در اطلاعیه ای صریحاً اعلام کرده است:”دلیل خودکشی دانش آموز دیری، عدم دسترسی به تلفن همراه نبوده است.”
در متن کامل این اطلاعیه آمده است: “با توجه به تحقیق و بررسی های میدانی و جمع آوری مستندات مربوط اعلام می دارد، نامبرده از روز بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه تا روز حادثه بنا به درخواست ولی دانش آموز با توجه به شرایط متاثر از کرونا در مدرسه حضور نداشته و کار آموزشی خود را از طریق شبکه شاد با تلفن همراهی که توسط شخص مدیر مدرسه در فروردین ماه ۹۹ به ایشان اهدا شده بود، انجام می داد.
تا آخرین ساعات روز حادثه در سامانه شاد به صورت فعال و در کلاس های درس مجازی آنلاین انجام می داده که تمامی مستندات، اعم از فایل های صوتی، تصویری و تکالیف و تمرین های درسی دانش آموز در گروه درسی موجود می باشد
ضمنا نامبرده جزء دانش آموزان بی بضاعت و کم برخوردار بوده که در سال های تحصیلی به صورت مکرر مورد حمایت مدرسه و انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه بوده است و خانواده نامبرده این موضوع را تایید می کند.”
لازم به ذکر است خبرنگار ایسنا در تلاش برای پیگیری در جهت دریافت اطلاعات مستند از طریق گفتوگو با خانواده و نزدیکان کودک و همچنین دریافت اطلاعات موثق درباره علت خودکشی این دانش آموز است که نتیجه آن در قالب گزارش منتشر خواهد شد.