آخرین اخباراستان ها

رییس جمهور: روشنفکران آماده خطر کردن برای مردم باشند

 رییس جمهور گفت: روشنفکران جامعه کسانی نیستند که جامعه را به فرهنگ غربی فرا بخوانند بلکه کسانی هستند که جامعه و نیازهای آن را خوب بشناسند و در این راه آماده خطر کردن برای مردم باشند.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز ، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در دیدار با نخبگان، علما و خانواده شهدا و جانبازان شهرستان سقز اظهار داشت: روشنفکران جامعه باید همواره آماده خطر کردن برای مردم باشند و در کشور نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: شهیدان ما بهترین روشنفکران جامعه بودند، چرا که جامعه و نیازهای آن را خوب شناختند و درک کردند و حاضر شدند برای رفع نیاز مردم نقش آفرینی کنند، همچنانکه سرداران و بسیجیان عزیز در جای جای این شهرستان و کشور نقش آفرینی کردند.

رییس جمهور به هنرمندان و مستندسازان و صاحبان قلم پیشنهاد داد این رشادت ها و شجاعت ها را با ساختن فیلم و مستند به یادگار گذاشته و به تصویر بکشند و برای آیندگان بیان کنند که مردم این مرز و بوم چه رشادت ها و ایستادگی هایی در طول انقلاب اسلامی داشته اند.آیت الله رئیسی ادامه داد: این افتخارات باید به تصویر کشیده شود و بماند و فرهنگ مردم این سامان و تمدن و مدنیت آن به عصرها و نسل های آینده منتقل شود.

وی اظهار داشت: سقز را دارای تاریخ و مدنیت و تمدن بوده و این شهرستان در قله های تاریخ این سرزمین و انقلاب و ارزش ها ایستاده است.رییس جمهور با بیان اینکه از قله های حضور مردم سقز، جان فشانی ها و شجاعت و دلاوری و تدین و انقلابی بودن است، یادآور شد: دختران و پسران عزیز و گرامی بدانید که پدران و مادران شما در این شهرستان و در کردستان حماسه آفریدند و جانانه از انقلاب و وطن دفاع کردند و مرزبانان امنی برای کشور بودند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: همواره باید پدران و مادران شما و دلاورانی که در این شهرستان و منطقه در برابر دشمنان ایستادند و افتخار آفریدند، عزیز باشند و شخصیت و حرمت و جایکاه آنها نه فقط برای کردستان بلکه برای وطن و ایران عزیز صیانت شود.

کردستان ظرفیت های خوبی در بخش های کشاورزی، دامداری و گردشگری دارد

رییس جمهور گفت: در کردستان ظرفیت های خوب همچون ظرفیت کشاورزی، دامداری، معدن و گردشگری داریم که اگر از این ظرفیت ها بدرستی استفاده شود شاهد توسعه اقتصادی خواهیم بود چون فعال شدن اقتصاد کشاورزی، معدن و صنعت گردشگری و ظرفیت دیجیتالی هم به اشتغال و تولید و دانش بنیان این منطقه کمک می کند.

وی در جمع مردم پر شور سقز گفت: تولید و اشتغال را در این شهرستان بصورت خاص فعال و فعال تر خواهیم کرد تا زمینه اشتغال را برای جوانان تحصیل کرده فراهم کنیم.

رییس جمهور یادآور شد: یکی از پروژه های که به ظاهر افتتاح شده فرودگاه سقز است که از مصوبات این سفر این است هرچه زودتر این فرودگاه به بهره برداری برسد و این کار توسط استاندار صورت می گیرد تا رفت و امد مرد را تسهیل و امورهای دیگر تسهیل ببخشد.

مرزها تهدید نیست بلکه مرزها فرصتند

رییس جمهور با اشاره به اینکه مرزها تهدید نیست بلکه مرزها فرصت است، تاکید کرد: باید بازارچه مرزی سیف سقز هرچه زودتر باید فعال شود تا علاوه بر رونق اقتصادی و تجاری، مسله کولبری نیز حل شود و کولبران بصو ت قانونی از این فرصت استفاده کنند.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه : یکی دیگر از مسایل، مسله اقتصاد روستا است و بازدید بنده از حاشیه شهرها و روستاها اهمیت و توجه به اقتصاد روستاست، افزود: مسوولان باید تسهیلات و وام ها را به کشاورزان روستایی اختصاص دهند تا روستایان مورد حمایت قرار گیرد و به شهرها مهاجرت نکنند و ما مسمم به فعال شدن اقتصاد روستا هستیم و باید این کار انجام شود.

وی به یکی دیگر از مطالبات مردم سقز اشاره کرد و گفت: کردستان و سقز دارای ظرفیت خدادای گردشگری است که باید زمینه ها را فراهم کنیم تا صنعت و اقتصاد گردشگری رونق یتبد و این کار در برنامه های اصلی دولت است و بصورت خاص برای شهرستان سقز اجرایی خواهد شد.

رییس جمهور یکی از دغدغه های دیگر مردم این منطقه را آب شرب اشامیدنی اعلام کرد و افزود: این مسله نباید دغدغه مردم باشد و انشالله از این نعمات خدادای (سد چراغ ویس) و با بهره برداری از این ظرفیت ها مشکلات را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: جوانان تحصیل کرده این باید شغل داشته باشند لذا رفع بیکاری از کارهای مهم و محوری دولت است که با همکاری خود مردم یعنی بخش خصوصی و بخش تعاونی این دغدغه نیز برطرف خواهد شد.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: نقش دولت در این کار باید به بخش های خصوصی و تعاونی ها اختصاص یابد و دولت باید نقش حمایت و نظارت داشته باشد که در این دولت بخش خصوصی را فعال خواهیم کرد تا به مردم نقش دهیم.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در ورزشگاه ۶ هزار نفری ۲۲ گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه گزارشی از مصوبات سفر از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

از روز گذشته ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزارتخانه ها در نقاط مختلف استان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایات و پیشنهادات، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

کردستان بیست و هفتمین مقصد سفر استانی آیت الله رئیسی و هیات دولت انتخاب است و بیست و ششمین سفر رییس جمهور  به خراسان شمالی بود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا