بین الملل

روند نزولی هفت روزه نفت متوقف شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه روند نزولی هفت روزه را متوقف کرد و تحت تاثیر تقاضای سرمایه گذاران برای خرید ارزان، افزایش یافت با این حال نگرانیهای کرونایی و دلار قوی رشد قیمتها را محدود نگه داشت.

به گزارش پایگاه خبری نقش نیوز به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت برنت ۶۰ سنت معادل ۰.۹ درصد صعود کرد و به ۶۵ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید در حالی که ابتدای معاملات ۶۴ دلار و ۶۰ سنت بود که پایین ترین قیمت از ۲۱ ماه مه بود.بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اکتبر ۵۳ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید و از ۶۱ دلار و ۷۴ سنت که پایینترین رکورد سه ماه گذشته بود و در ابتدای معاملات بازار آسیا به آن نزول کرده بود، بهبود یافت.هر دو شاخص هفته گذشته بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از ۹ ماه گذشته را رقم زدند. با واکنش بازارها به افزایش شیوع جهانی کرونای دلتا و تیره شدن دورنمای تقاضا برای سوخت، نفت برنت حدود هشت درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود ۹ درصد کاهش پیدا کرده بود.کازوهیکو سایتو، تحلیلگر ارشد در شرکت فوجیتومی سکیوریتیز در این باره گفت: قیمت نفت پس از کاهش شدیدی که هفته گذشته داشت، روز دوشنبه نفس تازه کرد. ما انتظار داریم هفته جاری اصلاح قیمت بیشتری را ببینیم اما فضای بازار به دلیل نگرانی های رو به رشد در خصوص کندی رشد تقاضای جهانی برای سوخت تیره می ماند.

کشورهای متعدد جهان به افزایش نرخ ابتلا به ویروس کرونا که ناشی از شیوع نوع شدیدا مسری کرونای دلتا بود، واکنش نشان داده اند و محدودیت های سفر را برای مهار بیماری وضع کرده اند.دلار قوی تر آمریکا هم اشتیاق سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار داده است. این ارز روز دوشنبه در بالاترین حد بیش از ۹ ماه گذشته در برابر ارزهای رقیبش معامله شد. قیمت نفت رابطه معکوس با دلار آمریکا دارد و صعود دلار نفت را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.بر اساس گزارش رویترز، شیوع همه گیری ویروس کرونا باعث شده است بانک مرکزی آمریکا نشست سالانه سمپوزیوم جکسون هال را به صورت آنلاین برگزار کند. این اقدام پرسش هایی را درباره ارزیابی کلی بانک مرکزی آمریکا از تاثیر اقتصادی شیوع کرونای دلتا برانگیخته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا