آخرین اخبارکارآفرینی

بلاگرها در دنیای کسب و کار

بلاگرها و کسب درآمد از اینستاگرام از جمله مباحث رایجی است که به دلیل کسب درآمدهای بالا و میلیونی و بعضا میلیاردی ماهیانه برای بسیاری از افراد از جذابیت های بالایی برخوردار است. با نگاهی به لیست پردرآمد ترین شغل‌‌های جهان، بلاگر بودن یکی از مشاغلی است که در آن به چشم می خورد.

اما به راستی چگونه می توان به این فضا وارد شد و در قالب یک بلاگر فعالیت کرد؟ بله درست است، اکنون در تمام دنیا بلاگر شدن یکی از شغل های پردرآمد به حساب می آید، اما یادمان باشد برای رسیدن به درآمد های بالا باید از روش های اصولی آن وارد شد. قدر مسلم هر کاری سختی های خودش را دارد و البته بلاگر شدن هم از این قاعده مستثنی نیست. استفاده از فضای اینستاگرام نسبت به سایر فضاهای ارتباطی دیگر ، در کشور ما بسیار مورد استقبال قرار گرفته و جمعیت بالایی را به خود اختصاص داده است. از اینرو یک تصور اشتباه در این میان وجود دارد که هر کسی در فضای اینستاگرام و صفحه شخصی و یا کاری خود از پست های زیادی استفاده نماید و فالوورهایش بالا برود، تبدیل به یک بلاگر می شود. در حالی که بصورت تخصصی بلاگر کسی است که در زمینه ی خاصی به فعالیت مشغول است و به واسطه ی دانشی که در آن حوزه ی تخصصی دارد به تولید محتوا می پردازد.

افرادی که علاقه به فعالیت در این حوزه دارند، برای بلاگر شدن راه درازی در پیش دارند و برای اینکه در این فضا به درآمدزایی برسند ، باید فعالیت هایی منظم و تخصصی و طبق یک برنامه ی محتوایی حساب شده برای ترغیب دنبال کننده ها بپردازند. فود بلاگرها، بیوتی بلاگرها، ترول بلاگرها و بسیاری از بلاگرهای فعال در حوزه های مختلف دیگر تنها متکی به یک پیج ساده نیستند و برای هر چه بیشتر دیده شدن، باید حرفه ای تر و تخصصی تر فعالیت کنند. بلاگرهای حرفه ای سلیقه می سازند و نظر و سلیقه ی آن ها در بسیاری از موارد برای کاربران اینستاگرامی و به عبارتی فالوورهایشان مهم است. آن ها می توانند با نفوذ و محبوبیتی که در میان دنبال کننده هایشان دارند، آن ها را ترغیب به خرید و تهیه ی یک محصول و یا خدمات نمایند و با قرارداد با بسیاری از برندهای مطرح سهم خود را از بازار این سودهای بزرگ و هنگفت ببرند. از این رو بسیاری از بلاگرهای معروف دنیا ، اسپانسر برندهای بزرگ می شوند.

البته میزان کسب درآمد از فعالیت های بلاگری بطور مستقیم به تعداد فالوورها و میزان فعالیت شان وابسته است. روش های گوناگونی چون تبلیغات، اسپانسرینگ و همکاری در فروش و… می توانند در به در آمد رسیدن پیج شما موثر باشد. در این بین دو فاکتور تعیین کننده ی تعداد فالوورها و نرخ اینگیجمنت بسیار مهم و اساسی است و تعیین کننده ی نرخ تبلیغات پیج های تخصصی به شمار می رود.

اگر حوزه ی تخصصی خود را انتخاب نموده اید، بدانید که ایجاد محتوای با کیفیت ، از تبلیغات هم اثر بخشی بیشتری دارد. البته در این راستا باید تلاش، صبر و حوصله به خرج دهید و در کارتان مداومت و ممارست به خرج دهید. شما هرگز نمی توانید یک شبه ره صد ساله را بروید. ایجاد محتوای خوب و تخصصی، استفاده از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و پیدا کردن موضوعات جذاب روز، استفاده از امکانات اینستاگرام همچون لایو، قرار دادن لینک سایت های تخصصی و حتی همکاری با سایر بلاگرها می تواند شما را به هدف نزدیک تر کند. دنبال کننده های شما به مثابه افراد خانواده ی شما هستند. یادتان باشد صرف نظر از این که در چه حرفه و زمینه‌ ای فعالیت دارید، در طول زمان ارتباطات حرف اول را می‌زند.

این روزها اینستاگرام شرایطی را ایجاد نموده است، که می توان با کمترین سرمایه یا بدون هیچ سرمایه ای کسب و کاری را راه اندازی کرد و به درآمد زایی رسید، که البته بلاگری تنها یکی از راه های آن است. کسب و کارهایی در دورترین نقاط  کشور از طریق رونق پیج شان توانسته اند به فروش بالایی دست یابند و بسیاری از مشاغل خانگی در این بستر رشد کنند و کسب درآمد قابل قبولی داشته باشند. در این فضا ، برگ برنده از آن کسی است که با اشراف به این محیط و افزایش آگاهی و اطلاعات خود در این فضا به فعالیت بپردازد و کسب و کار خود را رونق ببخشد.

سیده مینا دیوبند – سردبیر روزنامه تفاهم

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا