آخرین اخبارکارآفرینی

آشنایی با تکنیک فروش؛ استراتژی‌هایی برای افزایش فروش در سال 2025!

کسب‌وکارها دیگر نمی‌توانند با تاکتیک‌های فروش سنتی به مسیر خود ادامه دهند. به بیان بهتر، یادگیری نحوه ایجاد سرنخ صرفاً بخشی از معادله افزایش فروش است؛ موفقیت در گرو تبدیل این سرنخ‌ها به مشتریان بلندمدت و تقویت روابطی بوده که موجب رشد بلندمدت می‌شود.

با استفاده از تکنیک فروش مدرن، فروش شما به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و نتیجه طبیعی این افزایش فروش چیزی جز رشد درآمد، گسترش کسب‌وکار و نوآوری در حوزه خدمات مشتری نخواهد بود. با ما همراه باشید تا با بهترین تکنیک‌های فروش در سال 2025 آشنا شویم.

77 | نقش نیوز

استراتژی‌های افزایش فروش در سال 2025

فرقی نمی‌کند که به دنبال ارتقای فرآیند فروش فعلی خود هستید یا می‌خواهید تکنیک‌های جدیدی برای افزایش فروش خود یاد بگیرید، درباره استراتژی‌های افزایش فروش صرفاً با یک اصل کلیدی مواجه هستیم و آن اصل به شرح زیر است:

«بهترین استراتژی‌های فروش به شکل ساده و متمرکز طراحی شده‌اند تا بدون پیچیدگی خاصی بر رفتار مشتریان و رشد فروش شما تأثیر بگذارند.»

با توجه به اصل کلیدی فوق، مجموعه دیدار لیست بهترین تکنیک فروش در سال 2025 را آماده کرده که این تکنیک‌ها عبارتند از:

 

مشتریان خود را بشناسید!

با تجزیه‌وتحلیل رونوشت تماس‌های فروش، کار خود را شروع کنید. استفاده از بهترین نرم افزار CRM که مجهز به هوش مصنوعی است می‌تواند به سرعت نقاط درد رایج، اعتراضات و مضامین متداول را شناسایی کند. مصاحبه با مشتریان ابزار قدرتمندی بوده که بینش صحیحی درباره اینکه چرا خریداران کسب‌وکار شما را انتخاب می‌کنند و چه چیزی باعث برگشتن آن‌ها به سمت کسب‌وکارتان می‌شود، ارائه می‌کند.

 

تعیین واقع‌بینانه اهداف فروش

به عنوان یک تکنیک فروش موثر این نکته را به یاد داشته باشید که تعیین اهداف فروش اشتباه به ماجرای سرعت گرفتن با یک GPS خراب شباهت دارد؛ شما در حرکت هستید ولی در جهت کاملاً اشتباه! استفاده از داده‌های دریافتی از نرم افزار CRM که در حوزه مدیریت ارتباط با مشتری کاربرد دارد به شما کمک می‌کند تا اهداف خاص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط با کسب‌وکار و محدود به بازه زمانی مشخص را در نظر بگیرید.

در واقع با توجه به معیارهایی همچون سطح درآمد ایجاد شده، معاملات بسته شده و کارهای روزانه نظیر بررسی تماس‌های گرفته شده، ایمیل‌های ارسال شده و مواردی از این دست، می‌توان اهداف واقع‌بینانه را کشف و ردیابی کرد. به بیان بهتر، به منظور اطمینان از واقعی بودن اهداف تعریف شده برای کسب‌وکارتان باید آن‌ها را متناسب با داده‌های عملکرد تاریخی، شرایط فعلی بازار و ظرفیت تیم فروش خود تنظیم کنید.

88 | نقش نیوز

ساخت ارزش پیشنهادی قانع‌کننده

به عنوان یک تکنیک فروش مهم به یاد داشته باشید که پیام‌رسانی مؤثر در فروش بهتر کسب‌وکار شما نقش کلیدی را ایفا می‌کند. ایجاد یک ارزش پیشنهادی (Value proposition)، با تمرکز بر خود مشتری شروع می‌شود:

  • بر روی مزایا و نه فقط ویژگی‌ها تمرکز کنید: به آنچه که واقعا برای مشتریان اهمیت دارد، فکر کنید؛ آیا مشکل فوری وجود دارد که آن‌ها با خرید محصول شما به دنبال برطرف کردن آن هستند؟
  • تمرکز بر روی آنچه که راه‌حل شما را متمایز می‌کند: در صحبت‌های خود باید بحث را به نحوی پیش ببرید که در متن صحبت‌های شما به خوبی آنچه شما را از رقبایتان متمایز می‌کند، برجسته شود.
  • استفاده از الگوها برای شخصی‌سازی پیام‌ها: یک الگوی عالی که می‌توانید از آن استفاده کنید، این است: «ما به [بازار هدف] کمک می‌کنیم تا [نتیجه خاص] را بدون [اعتراض رایج] به دست آورد». به عنوان مثال، ما به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنیم تا پایگاه مشتری خود را بدون افزایش بودجه بازاریابی خود افزایش دهد. یک ارزش پیشنهادی واضح و متمرکز بر مشتری نه تنها ارزش منحصربه‌فرد شما را نشان می‌دهد، بلکه کنجکاوی مشتریان را نیز برانگیخته و آن‌ها را به گفتگوهای عمیق‌تری دعوت می‌کند.

 

در نظر گرفتن گزینه‌های متعدد برای پرداخت

مشتریان به هنگام پرداخت هزینه انتظار انعطاف‌پذیری بیشتری دارند؛ بنابراین در نظر گرفتن گزینه‌های متعدد برای پرداخت خود نوعی تکنیک فروش است! توسعه شیوه‌های پرداخت، تجربه خرید بدون اصطکاک و نرخ تبدیل بالاتر و افزایش فروش را تضمین می‌کند. با چنین توصیفاتی منطقی است که چرا بیش از 85 درصد از کسب‌وکارها قصد دارند ظرف 1 تا 3 سال آتی، روش‌های پرداخت جایگزین جدید را پذیرفته و پشتیبانی کنند.

این تغییر به دلیل تقاضای مصرف‌کننده برای راحتی و انعطاف‌پذیری در پرداخت صورت می‌پذیرد. با یکپارچه‌سازی APMهایی نظیر کیف پول‌های دیجیتالی، خدمات اکنون خرید کنید و بعدا پرداخت کنید (BNPL) و نقل و انتقالات بانکی مستقیم به اولویت مشتریان متنوع پاسخ دهید؛ بدین ترتیب نرخ تبدیل افزایش و رها شدن سبد خرید کاهش پیدا می‌کند. به یاد داشته باشید که ارائه انواع روش‌های پرداخت در کاهش هزینه‌های تراکنش نیز مؤثر است.

 

ارائه ارزش از طریق محتوای وب

محتوای وب موجب ایجاد اعتبار می‌شود و شما را به عنوان یک مشاور قابل اعتماد معرفی می‌کند. محتوای ارزشمند چه پست وبلاگ باشد یا پادکست و ویدئو، نشان‌دهنده سطح تخصص شماست و به خریداران کمک می‌کند تا در تعامل با کسب‌وکار شما اطمینان بیشتری داشته باشند. یک مقاله خوب یا یک ویدئوی روشنگر می‌تواند مشتریان بالقوه را مدت‌ها قبل از این که آماده صحبت با فروشنده باشند، درگیر کند. این موضوع به مشتریان بالقوه این امکان را می‌دهد تا پیشنهادات شما را بررسی و پس از درک تخصص شما با برندتان ارتباط برقرار کنند.

به بیان بهتر، محتوا به عنوان پلی عمل می‌کند که خریداران را درگیر نگه داشته و در عین حال موجب اعتماد آن‌ها به کسب‌وکار شما می‌شود. با ایجاد محتوایی که به مشکلات پرداخته و آن‌ها را حل می‌کند، یک پایه قوی از اعتماد ایجاد می‌کنید که چرخه فروش را کوتاه و بستن معاملات را ساده‌تر می‌کند.

 

رشد کسب‌وکار با استفاده از تکنیک فروش

کلیه فروشندگان به دنبال افزایش راندمان فروش خود هستند؛ اما به واقعیت پیوستن چنین رویایی جز از مسیر سرمایه‌گذاری در تکنیک‌های اصولی نمی‌گذرد. به یاد داشته باشید که رشد واقعی فروش از طریق بازنگری در اصول اولیه حاصل می‌شود؛ بنابراین باید اهداف هوشمندانه‌تری تعیین کنید و با تجهیز خود به ابزارهای پیشرفته‌ای همچون CRM به درک عمیق مخاطبان خود بپردازید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا