آخرین اخباراقتصادی

بهترین ارزهای دیجیتال برای شروع ترید

 

بهترین ارزهای دیجیتال برای شروع ترید

بسیاری از افراد امروزه به ارزهای دیجیتال علاقه زیادی پیدا کرده‌اند و قصد دارند تا ترید کردن در این بازار را آغاز کنند. برای این‌که بتوان معاملات بهتری را انجام داد و سود بالاتری را کسب کرد، لازم است تا درکنار آگاهی از وضعیت قیمت‌های بازار مانند قیمت تتر یا سایر رمزارزها کاملا محتاطانه و دقیق وارد بازار شد. باتوجه‌به این موضوع، در ادامه ضمن ارائه تعریفی دقیق از ترید کردن، به معرفی بهترین رمزارزها برای شروع این کار خواهیم پرداخت.

images 1719919659 6683e42b91498 | نقش نیوز

ترید کردن در بازار ارزهای دیجیتال

ترید یا همان trade به معنای خرید و فروش است. کسانی که به این‌کار مشغول هستند با استفاده از استراتژی‌های مختلف و رصد دائمی بازار، نوسانات قیمت را پیش‌بینی می‌کنند و از این نوسانات درآمد کسب می‌کنند. به بیان ساده‌تر، تریدرها سعی دارند تا یک دارایی را در پایین‌ترین قیمت خریداری کنند و در بالاترین قیمت به فروش برسانند.

رشد و گسترش سریع ارزهای دیجیتال سبب شده است تا افراد زیادی به ترید کردن رمزارزها علاقه پیدا کنند. ارزهای دیجیتال متنوع‌تری به‌صورت روزانه معرفی شده است و حجم بازار افزایش پیدا می‌کند؛ همچنین، قابلیت‌هایی که صرافی‌هایی مانند بیت ۲۴ فراهم کرده‌اند، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به امری آسان بدل کرده است. اگر شما نیز قصد دارید تا به ترید کردن دارایی‌های دیجیتال مشغول شوید، قطعا بازار رمزارزها انتخاب خوبی است.

بهترین رمزارزها برای آغاز ترید

تریدرهایی که تجربه چندانی ندارند باید به‌سراغ رمزارزهایی بروند که معمولا نوسانات زیادی را تجربه نمی‌کنند. این امر باعث می‌شود که درصورت سقوط قیمت، ضرر چندانی را متحمل نشوند. بهترین رمزارزها برای آغاز ترید عبارت‌اند از:

تتر

تتر که با نماد USDT شناخته می‌شود، یک استیبل کوین (stable coin) به‌حساب می‌آید که امروزه به یکی از محبوب‌ترین رمزارزها بدل شده است. استیبل کوین‌ها ارزهایی هستند که قیمت آن‌ها ثابت است و دچار نوسان نمی‌شود. قیمت تتر نیز همواره با ۱ دلار آمریکا برابر است و تغییر ارزش آن به تغییر ارزش دلار آمریکا بستگی دارد. البته گاهی اوقات تغییرات بسیار کمی را تجربه می‌کند و به‌همین‌خاطر، ارز خوبی برای شروع ترید است.

نکته‌ای که بهتر است آن را درنظر داشته باشید، این است که اغلب تریدرها از تتر برای در امان‌ماندن از نوسانات ناگهانی بازار استفاده می‌کنند. هنگامی که بازار نزولی می‌شود و تریدر نمی‌داند باید روی کدام‌یک از رمزارزها سرمایه‌گذاری کند، دارایی خود را به تتر تبدیل می‌کند تا ارزش آن حفظ شود؛ اما همان‌طور که گفته شد، تتر به‌خاطر نوسانات کم و هم‌ترازبودن با دلار آمریکا، برای شروع ترید رمزارز مناسبی محسوب می‌شود.

images 1719919659 6683e42b98e8d | نقش نیوز

آوالانچ

برخلاف قیمت تتر قیمت رمزارز آوالانچ ثابت نیست؛ اما نوسانات چندانی نیز ندارد. آوالانچ که با نماد AVAX در صرافی‌ها به خرید و فروش می‌رسد، در سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد و بعدها توسط یک تیم پژوهشی از دانشگاه کرنل توسعه داده شد. درنهایت در سال ۲۰۲۰ به بازار رمزارزها وارد شد و صرافی‌های مختلف قابلیت خرید و فروش آن را برای کاربران خود ایجاد کردند.

سولانا

سولانا نیز یکی از رمزارزهایی است که به‌خاطر نوسانات کم، برای شروع ترید مناسب است. پروژه سولانا ابتدا فقط یک بلاک‌چین بود که روی انجام سریع حجم وسیعی از تراکنش‌ها تمرکز داشت؛ اما بعدها به‌عنوان یک رمزارز نیز وارد بازار شد و توانست اعتبار خوبی را کسب کند. ارز دیجیتال سولانا که با نماد SOL شناخته می‌شود، مزیت‌های زیادی را در ساختار شبکه خود فراهم کرده است. برای مثال، انجام معاملات سولانا به‌خاطر داشتن شبکه‌ای قدرتمند، بسیار سریع‌تر از رمزارزهای دیگر مانند تتر صورت می‌گیرد. تتر امروزه با مشکل ترافیک شبکه روبرو بوده و توسعه دهندگان این رمزارز تاکنون نتوانسته‌اند راه‌ حلی کاربردی را ارائه کنند. البته ثابت‌بودن قیمت تتر و کمتربودن نوساناتی که دارد، هنوز هم مزیت بزرگی نسبت به سولانا محسوب می‌شود.

فایل کوین

یکی دیگر از رمزارزهای مناسب برای شروع ترید، فایل کوین است. این پروژه در سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد و جالب است بدانید که در کمتر از ۳۰ دقیقه، ۲۰۰ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری شد. فایل کوین که با نماد FIL شناخته می‌شود و به خرید فروش می‌رسد توانسته است در چندماه اخیر ثبات خوبی را از خود نشان دهد و نوسانات محدودی داشته باشد؛ به‌همین‌خاطر، برای افرادی که به تازگی می‌خواهند ترید کردن را شروع کنند، انتخاب خوبی خواهد بود.

پولکادات

پولکادات که با نماد DOT شناخته می‌شود، با این‌که نسبت‌به بسیاری از رمزارزها قیمت چندانی ندارد؛ اما پروژه‌ای بسیار معتبر به‌حساب می‌آید. گوین وود، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و یکی از توسعه‌دهندگان اصلی رمزارز پولکادات نیز است؛ به‌همین‌خاطر می‌توان از امنیت پروژه اطمینان کامل داشت. قیمت پولکادات در بازه‌های زمانی مختلف متفاوت بوده است؛ اما در هیچکدام از آن‌ها صعود یا سقوط‌های ناگهانی مشاهده نمی‌شود؛ باتوجه‌به این موضوع، پولکادات را می‌توان رمزارزی مناسب برای ترید کردن درنظر گرفت.

images 1719919659 6683e42b9d75c | نقش نیوز

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم تا از نکات مرتبط با قیمت تتر گرفته تا نماد اختصاصی هر کدام از ارزها را عنوان کنیم و اطلاعاتی کافی را برای شروع معاملات در اختیارتان قرار دهیم. نکته‌ای که همواره باید به آن توجه داشت این است که نه‌تنها برای ترید کردن در بازار ارزهای دیجیتال، بلکه برای ترید در هر کدام از بازارهای مالی لازم است تا از طریق یک صرافی مطمئن اقدام کرد. اگر شما نیز قصد ورود به بازار ارزهای دیجیتال را دارید، پیشنهاد می‌کنیم خدماتی که صرافی بیت ۲۴ فراهم کرده است را از دست ندهید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا