آخرین اخباربانک-بیمه-بورس

ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ، برای دریافت دسته چک الزامی شد

 

​صدور دسته چک در سامانه صیاد از تاریخ 30 دی ماه 1403 منوط به تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان است.

به گزارش  نقش نیوز  به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران ، صدور دسته چک در سامانه صیاد از تاریخ 30 دی ماه 1403 منوط به تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان است. این موضوع در راستای اجرای تکلیف قانونی مندرج در تبصره 8 الحاقی ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر منوط‌سازی ارائه خدمات بانکی به احراز نشانی محل اقامت اشخاص و الزام خوداظهاری املاک تحت تملک و تحت اقامت اشخاص حقیقی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور انجام می‌شود.

پیرو مکاتبات مختوم به شماره 198648 /03 مورخ 19 /08 /1403 با موضوع لزوم بهره‌مندی سامانه صیاد از پایگاه اطلاعاتی سامانه املاک و اسکان کشور، در راستای اجرای تکلیف قانونی مندرج در تبصره 8 الحاقی ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر منوط‌سازی ارائه خدمات بانکی به احراز نشانی محل اقامت اشخاص و الزام خوداظهاری املاک تحت تملک و تحت اقامت اشخاص حقیقی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، همانگونه که استحضار دارند تاکنون خطای موصوف مانع از صدور دسته چک در سامانه صیاد نشده است.

در راستای لزوم تسریع در اجرای قانون از تاریخ 30 /10 /1403 در سامانه صیاد بازدارندگی در شبکه بانکی اعمال می‌شود. بدین‌ترتیب پس از زمان مقرر در صورت عدم تطابق کدپستی و کد ملی مشتریان شبکه بانکی با اطلاعات مندرج در سامانه ملی املاک و اسکان، از فرایند صدور دسته چک ممانعت به عمل خواهد آمد و تا زمان ثبت / اصلاح داده‌های اظهارشده در آن مأخذ، صدور دسته چک مقدور نخواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا