آخرین اخبارکارآفرینی

بازار کار مدیریت ساخت و نوسازی منازل

مهندس امین رشیدی

 

 

بازسازی خانه‌های قدیمی در سال‌های اخیر در تهران و شهرهای بزرگ کشور به یکی از مشاغل پررونق تبدیل شده است. این رونق ناشی از چند دلیل اصلی است که شاید مهم ترین آن رشد جمعیت و افزایش تقاضا برای مسکن باشد. با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در تهران ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای آنکه یک آپارتمان 50 متری نوساز متناسب با بودجه خود خریداری نمایند یک آپارتمان 75 متری قدیمی را مطابق سلیقه خود بازسازی کنند و در آن سکنی گزینند. تهران به عنوان پرجمعیت ‌ترین شهر ایران، با افزایش جمعیت مواجه بوده و تقاضای روزافزون برای مسکن از این قانون مستثنی نبوده و این موضوع در آن روز به رور در حال افزایش است.

تا جایی که بسیاری از افراد کارآفرین که در تخصص های این حوزه مهارت لازم را دارند در این بخش ورود کرده و با تاسیس یک شرکت توانسته اند فعالیت های قابل توجه و البته سودآوری را در این زمینه انجام دهند. قطعا متخصصین این حوزه به این مهم واقف اند که ارزش زمین و امکان کسب سود از طریق بازسازی خانه‌های قدیمی در تهران بسیار بالاست. افراد با خرید و بازسازی این خانه ‌ها می ‌توانند آنها را به قیمت بالاتری به فروش رسانند. بازسازی این خانه‌ ها می ‌تواند منجر به افزایش ایمنی و مطابقت با استانداردهای روز شود و از خطرات ناشی از فرسودگی ساختمان نیز جلوگیری کند.

مازاد بر اینکه  بسیاری از ساختمان‌های قدیمی در تهران دچار فرسودگی و مشکلات ساختاری هستند. بازسازی این خانه‌ ها می‌تواند آنها را ایمن ‌تر و مطابق با استانداردهای روز کند. در این بین برخی افراد به دلیل علاقه به محله‌های قدیمی و بافت‌های تاریخی شهر تهران، ترجیح می ‌دهند در این محدوده‌ ها زندگی کنند. بازسازی خانه‌های قدیمی می‌تواند پاسخگوی این نیاز باشد.

افرادی که علاقه مند به ورود به این شغل هستند حتما باید به برخی از چالش های پیش روی این کسب و کار نیز توجه ویژه ای داشته باشند که البته مهم ترین آن هزینه‌های بالای بازسازی است. بازسازی خانه‌های قدیمی معمولاً با هزینه‌ های سنگین همراه است که ممکن است برای برخی مالکان به صرفه نباشد. فرآیند بازسازی خانه‌های قدیمی گاهی با مشکلات قانونی و اداری همراه است که کندی و دشواری در اخذ مجوزها را به همراه دارد.

اکر علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستید ، باید بازار خود را بشناسید. شما باید با اطلاعات کافی وارد این بازار شوید. اکثر افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت اند یک تیم کاری متخصص و کاربلد را دور و برشان جمع  کردند که از طریق سرشکن کردن کلیه هزینه ها ، خدماتشان با قیمت تمام شده ی پایین تر ، سود بیشتری عایدشان شود. از اینرو با مشاغل حیطه کاری خود تماس بگیرید و از نمایشگاه‌ها بازدید کنید. همچنین در نمایشگاه‌های طراحی و بازسازی شرکت نمائید. نمایشگاه‌های تجاری، فروشگاه‌ها فرصتی عالی برای شبکه ‌سازی، ایجاد ارتباط با فعالان حوزه دکوراسیون خانه و یافتن تامین ‌کنندگان را به شما می ‌دهد.

در این کسب و کار نیز مانند تمامی کسب و کارها هر چه اشرافیت تان به بازار کارتان و حوزه تخصصی مورد فعالیت تان بیشتر باشد قطعا موفق تر خواهید بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا