آخرین اخبارکارآفرینی

چگونه از تهدید ها در کسب و کارها فرصت بسازیم؟

در کسب و کارها ، تهدید ذاتا امری منفی نیست و ما را محکوم به شکست نمی کند، بلکه در اکثر موارد تنها با اندکی هوشیاری و زیرکی ، موجبات خلق فرصت و منفعت خواهد شد. تمام اختراعات و پيشرفت های بشر از ازل تا ابد نشات گرفته از تهدیدی بوده که در دستان انسان به یک فرصت تبدیل شده است. کارآفرینان جوانی که تازه پا به عرصه ی فعالیت های کارآفرینانه نهادند ، باید بدانند که جریان های پیش برنده ی اقتصادی هرگز متوقف نخواهد شد. فراز و نشیب بازار وجود دارد، اما همانطور که گفتیم ، هرگز متوقف نخواهد شد. کافی است ، تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و هر شخص، برند و یا کسب و کاری که فرصت ها را زودتر شناسایی نماید و از آن بهره بگیرد ، موفق تر خواهد بود.

اینکه شما در کسوت یک کارآفرین و یا یک مدیر جوان ، توانایی تبدیل تهدید به فرصت را کسب نمایید ، برنده اید. این که یک کارآفرین و یا مدیر چگونه می تواند تهدیدهای موجود شغلی را به فرصت تبدیل کند ، خود نیازمند فراگیری مهارت هایی هست که باید کسب شود. در گام اول ، دیدگاه خود را اصلاح نمایید و همواره به مشکلاتتان به چشم یک فرصت بنگرید. مشکلات را به عنوان یک سدی در برابر موفقیت نبینید، بلکه در مرتفع ساختن تک تک آن ها با دیدگاهی نقادانه و خلاق به دنبال فرصتی جدی باشید. از مشاوران کسب ‌وکار ، حداکثر بهره برداری را نمایید و با جمع کردن افراد متخصص و کاربلد در تیم کاری خود به تک تک تهدیدات پیش رویتان به چشم یک فرصت بنگرید. بسیاری از افراد معمولی و یا کارآفرینان تازه کار ، وقتی با تهدید واقعی در محیط کار مواجه می شوند ، قافیه را می بازند در حالی که افراد توانمند و مدیران شایسته ، آن را به خوبی مدیریت می کنند.

بطور مثال ، اگر از فردا شما را از دانشگاه اخراج نمایند، چه می شود؟ بسیاری از افراد ، مسیر دیگری را برای موفقیت نمی یابند و خود را یک فرد شکست خورده تلقی می نمایند ، اما هنگامی که “بیل گیتس” در سنین جوانی از دانشگاه اخراج شد ، توانست این تهدید را با آغاز کردن راه و روش جدید و نگاه متفاوت به زندگی مدیریت نماید و موفقیت های بزرگ و خیره کننده ای را از آن خود نماید.

“والت دیزنی ” هم یکی از افراد اخراج شده از سر کارش بود. زمانی که او در جوانی در یک روزنامه محلی کار می کرد به بهانه اینکه ایده و خلاقیت خوبی ندارد ، از کارش اخراج شده بود ، اما او اخراجش را که یک تهدید مهم برای پیشرفت شغلی اش بود به خوبی مدیریت کرد و با شناسایی استعدادهای خود و به کارگیری توانمندی هایش ، اولین شرکت انیمیشن سازی را تاسیس کرد. البته او باز هم در این راه شکست را تجربه کرد. اما هرگز مایوس نشد و امروزه “والت دیزنی ” یکی از موفق ترین کسب و کارهای هنری و سرگرمی در حوزه ی کاری خود است.

البته باید در نظر داشت که گاه تهديدات ، بسيار سهمگين و عظيم هستند که هيچ كس توان مقابله با آن ها را ندارد . موج هايي که توسط فناوری هاي پيشرفته با شتاب فراوان خلق مي شوند و كارآفرين نمي تواند خود را از آنها پنهان كند. همواره خود را مانند یک آتش نشان که نمی تواند مکان آتش سوزی را پیش بینی کند، ولی همچنان به دنبال کسب مهارت و توانمندی برای کارایی هر چه بیشتر است ، تجسم کنید . تلاش تان را مضاعف کرده و آرام و متمرکز به آینده بنگرید. در چنین حالتی می توان به هر تهدیدی به مثابه ، فرصتی نو و مغتنم نگریست.

مصطفی یحیایی – کارشناس ارشد علوم ارتباطات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا